• baner.jpg

bg haslo

MIĘDZYNARODOWE SYMPOZJUM NAUKOWE
z okazji 10-lecia Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka
„Stosowana Analiza Zachowania w badaniach i terapii
zaburzeń ze spektrum autyzmu”
21-22 października 2016 roku w Gdańsku

 

Miejsce: Instytut Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk

 

PROGRAM:

21 października (piątek)

8.15 - 9.00  rejestracja uczestników 
9.00 - 9.20 otwarcie sympozjum
9.20 - 9.50

10-lecie działalności IWRD dr Anna Budzińska
Historia i plany na przyszłość – prezentacja filmu

9.50 - 10.40

wykład wprowadzający: dr Per Holth (Norwegia)
"Zasługi Skinnera dla rozwoju Stosowanej Analizy Zachowania"

10.40 - 11.00  przerwa kawowa
11.00 - 11.50

dr Svein Eikeseth (Norwegia)
„Hipotezy dotyczące wzmocnień u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”

11.50 - 12.40

dr Neil Martin (Wielka Brytania)
„Behavior Analyst Certification Board – możliwości rozwoju Międzynarodowego Certyfikatu Terapeuty Behawioralnego na świecie”

12.40 - 13.20  przerwa lunchowa
13.20 - 14.00

dr Anna Budzińska, Iwona Ruta-Sominka (IWRD, Gdańsk)
dr Agnieszka Landowska (ETI Politechnika Gdańska)
„Przyjazne aplikacje – nowoczesne technologie dla dzieci z autyzmem jako wynik współpracy IWRD z Politechniką Gdańską”

14.00 - 14.50

dr Binyamin Birkan (TOHUM, Turcja)
„Zasady konstruowania programów domowych w oparciu o model Princeton Child Development Institute”

14.50 - 15.30 sesja plakatowa

 

22 października (sobota)

9.00 – 10.00

dr Laura Hall (USA)
„Udokumentowana naukowo terapia dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”

10.00 – 10.40

dr Anna Budzińska, Marta Wójcik (IWRD)
„Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami – model współpracy szkoleniowo-superwizyjnej IWRD”

10.40 – 11.00

przerwa kawowa

11.00 – 11.30

Lidia Domańska, Magdalena Świerzowska (Poznań)
„Uczenie nowych umiejętności z wykorzystaniem technik stosowanej analizy zachowania”

11.30 – 11.50

Anita Normann, Randi Svanem, Tor Jullumstro (Norwegia)
“Jak uczyć zachowań społęcznych (umiejętności dzielenia się uwagą) podczas wszystkich aktywności w ciągu dnia”

11.50 – 12.10

Izabela Wyborska, Halina Stępień (Toruń)
„Kształtowanie umiejętności społecznych i interakcji z rówieśnikami – od zajęć indywidualnych do zajęć grupowych"

12.10 – 12.40 przerwa lunchowa
12.40 – 13.00

Karolina Wilińska, Katarzyna Żochowska (Płock)
„Wykorzystywanie technik stosowanej analizy zachowania w terapeutycznym punkcie przedszkolnym dla dzieci z autyzmem”

13.00 – 13.20

Sonja Metzler (Austria), Kathrin Kertesz (Austria)
„Stosowana analiza zachowania w Austrii – efektywność terapii”

13.20 – 13.40

Joanna Piotrowska (Brodnica)
„Wykorzystanie różnorodnych systemów motywacji do rozwijania sfer deficytowych u dzieci z autyzmem”

13.40 – 14.00 przerwa
14.00 – 14.20

Małgorzata Węsierska, Patrycja Łaga (Żukowo)
„W drodze ku samodzielności – kształcenie umiejętności samoobsługowych u uczniów w z autyzmem”

14.20 – 15.15

Małgorzata Wokacz-Zaborowska, Anita Cubala (Gdańsk)
„Terapia dziecka z autyzmem z perspektywy rodziców”

15.15 – 15.30

pytania do wykładowców
uroczyste zakończenie sympozjum

 

Uwaga: organizatorzy zastrzegają sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie, o których niezwłocznie poinformują.

© Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Wykonanie: Studio WWW | Tanie strony www


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies