dr Amanda S. Freeman jest dyrektorem wykonawczym programu edukacyjnego Princeton Child Development Institute w USA. Uzyskała Uzyskała tytuł magistra Stosowanej Analizy Zachowania na Uniwersytecie Caldwell w 2017 r. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w terapii behawioralnej świadczonej osobom z autyzmem w domu, społeczności lokalnej i szkole, a także wspierała uczniów z autyzmem w ich przejściu do szkół ogólnych.
Ukończyła badania dotyczące zastosowania metody skryptów i ich wycofywania w uczeniu interakcji społecznych podczas nauki techniką wyodrębnionych prób oraz użycia techniki przerywania łańcucha zachowań w uczeniu używania przymiotników.
Występowała na konferencjach organizowanych przez Autism New Jersey, New Jersey Association for Behavior Analysis, Association of Professional Behavior Analysts i Princeton Child Development Institute. Jej zainteresowania badawcze obejmują nabywanie umiejętności językowych i społecznych, systemy organizacyjne promujące postęp uczniów oraz szkolenie personelu i rodziców.