dr Emily Gallant, certyfikowany analityk zachowania BCBA-D, pracuje w Somerset Hills Learning Institute, gdzie obecnie koordynuje kliniczne i organizacyjne projekty badawcze. W ciągu ostatnich 15 lat w Instytucie służyła również jako instruktor w klasie, programista domowy i analityk danych dla uczniów z autyzmem i ich rodzin. Emily uzyskała tytuł doktora. Uzyskała stopień magistra Stosowanej Analizy Zachowania na Caldwell University w 2018 r. oraz tytuł magistra tego samego programu w 2011 r. Zarówno jej praca magisterska na temat nauczania mowy uczniów z autyzmem jak i jej badania doktoranckie zostały opublikowane w czasopismach naukowych. Prezentowała zarówno Instytut, jak i własne badania naukowe na profesjonalnych konferencjach dla Association for Behavior Analysis International, New Jersey Association for Behavior Analysis, Autism New Jersey, Berkshire Association for Behaviour Analysis and Therapy oraz Princeton Child Development Institute. Kliniczne i badawcze zainteresowania Emily obejmują tworzenie koncepcji, zarządzanie zachowaniami organizacyjnymi oraz wspieranie rozwoju jej kolegów w dziedzinie stosowanej analizy zachowania.