• baner2018.jpg

bg haslo

DR.Patricia J. Krantz,

Princeton Child Development Institute, USA

Wykład: 19 października 15:00 - 15.30

1krantz50

 

Promowanie i udoskonalanie standardów dla placówek zajmujących się terapią osób z autyzmem.

W 1993 roku dr Krantz i dr McClannahan w oparciu o ich doświadczenie zdobyte w Princeton Child Development Institute (PCDI) opublikowały przełomowy artykuł na temat znaczenia standardów, które powinny być spełniane i w placówkach zajmujących się terapią osób z autyzmem. Od tamtego czasu, kilka placówek (w USA i innych krajach) z powodzeniem wdrożyło te standardy, co w istotny sposób pozwoliło na prowadzenie skutecznych oddziaływań terapeutycznych i znacząco wpłynęło na poprawę życia osób z autyzmem. Jednak nie wystarczy tylko powielać wyniki i standardy. Kluczowe jest rozpowszechnianie informacji, tak aby zmienne systemowe uznane za niezbędne dla skutecznej terapii opartej na badaniach naukowych, były powielane w kolejnych placówkach. Dodatkowo istotne jest, aby miało miejsce poszerzanie i opracowywanie tych zmiennych systemowych w celu umożliwienia naukowego rozwoju stosowanej analizy zachowania w odniesieniu do terapii autyzmu. Taki cel przyświecał utworzeniu ASAI ­ porozumienia na rzecz interwencji terapeutycznych w autyzmie opartych na badaniach naukowych. Misją ASAI jest zapewnienie ochrony, rozwoju i rozpowszechniania na całym świecie skutecznej i opartej na badaniach naukowych terapii dla osób z autyzmem. Celem tej prezentacji jest przekazanie informacji o utworzeniu, misji, strukturze i inicjatywach ASAI. Ponadto podczas prezentacji omówione zostaną kwestie standardów doskonałości w odniesieniu do klinicznych i administracyjnych systemów oraz zarządzania.

 

Dr Patricia J. Krantz,dyrektor Princeton Child Development Institute w latach 1975­2007. Dr Krantz współpracuje z Uniwersytetem w Kansas oraz z Queens College of the City University of New York. Dokonania naukowe dr Krantz zostały ngrodzone m.in. przez Society for the Advancement of Behavior Analysis, the Department of Applied Behavioral Science of the University of Kansas. Jej ostatnie badania dotyczyły kontroli bodźca, w powiązaniu z kształtowaniem spontanicznej mowy u dzieci z autyzmem. Dr Krantz współpracuje również z wieloma międzynarodowymi organizacjami zajmującymi się autyzmem i efektywnymi metodami terapii. Prowadziła wykłady m.in. dla British Institute of Mental Handicap; the European Association of Behavior Therapy; the Deakin University, Victoria, Australia; the Norwegian Association for Behavior Analysis. Dr Krantz jest autorką kilkudziesięciu artykułów w czasopismach specjalistycznych i rozdziałów książek oraz współautorką dwóch książek.

© Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Wykonanie: Studio WWW | Tanie strony www


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies