• baner2018.jpg

bg haslo

Dr. Lynn E. McClannahan

Princeton Child Development Institute, USA

Wykład: 19 października 15.00- 15.30

McClanahan50

 

Promowanie i udoskonalanie standardów dla placówek zajmujących się terapią osób z autyzmem.

W 1993 roku dr Krantz i dr McClannahan w oparciu o ich doświadczenie zdobyte w Princeton Child Development Institute (PCDI) opublikowały przełomowy artykuł na temat znaczenia standardów, które powinny być spełniane i w placówkach zajmujących się terapią osób z autyzmem. Od tamtego czasu, kilka placówek (w USA i innych krajach) z powodzeniem wdrożyło te standardy, co w istotny sposób pozwoliło na prowadzenie skutecznych oddziaływań terapeutycznych i znacząco wpłynęło na poprawę życia osób z autyzmem. Jednak nie wystarczy tylko powielać wyniki i standardy. Kluczowe jest rozpowszechnianie informacji, tak aby zmienne systemowe uznane za niezbędne dla skutecznej terapii opartej na badaniach naukowych, były powielane w kolejnych placówkach. Dodatkowo istotne jest, aby miało miejsce poszerzanie i opracowywanie tych zmiennych systemowych w celu umożliwienia naukowego rozwoju stosowanej analizy zachowania w odniesieniu do terapii autyzmu. Taki cel przyświecał utworzeniu ASAI ­ porozumienia na rzecz interwencji terapeutycznych w autyzmie opartych na badaniach naukowych. Misją ASAI jest zapewnienie ochrony, rozwoju i rozpowszechniania na całym świecie skutecznej i opartej na badaniach naukowych terapii dla osób z autyzmem. Celem tej prezentacji jest przekazanie informacji o utworzeniu, misji, strukturze i inicjatywach ASAI. Ponadto podczas prezentacji omówione zostaną kwestie standardów doskonałości w odniesieniu do klinicznych i administracyjnych systemów oraz zarządzania

 

Dr Lynn E. McClannahan,dyrektor Princeton Child Development Institute w latach 1975­2007. Dr McClannahan od wielu lat prowadzi badania związane z analizą behawioralną i jej wykorzystaniem w terapii dzieci z autyzmem. Zajmuje się również badaniami dotyczącymi systemu organizacji i administrowania placówką, trenowania terapeutów oraz ewaluacji programu. Jej osiągnięcia naukowe zostały nagrodzone m.in. przez Senat Stanu New Jersey, the National Teaching­Family Association, czy American Psychological Association. Dr McClannahan jest autorką kilkudziesięciu artykułów w czasopismach specjalistycznych i rozdziałów książek oraz współautorką dwóch książek.

© Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Wykonanie: Studio WWW | Tanie strony www


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies