Temat: "Włączanie osób w spektrum autyzmu w życie społeczne"
Data: 22.03.2024 r.
godz.15.00-20.00
Czas trwania:
5 godz.
Miejsce: online,
na platformie ClickMeeting
Program 2024
Godzina wykładu | Wykładowca / Placówka / Temat wykładu |
---|---|
Sesja polskojęzyczna | |
15:00-15:10 | dr Marta Wójcik, mgr Ewa Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Otwarcie Sympozjum |
15:10-15:30 | dr Anna Budzińska, dr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. III-stopniowy model edukacji włączającej w IWRD |
15:30-15:50 | mgr Ewelina Kanarkowska, Przedszkole „Bajkowa Akademia”, Dziecko z ASD w grupie rówieśniczej. 10 lat edukacji włączającej w Przedszkolu „Bajkowa Akademia”. |
15:50-16:10 | Przerwa |
16:10-16:30 | mgr Aldona Klekowicka, Terapeutyczny Punkt Przedszkolny i Szkoła Podstawowa dla Dzieci z Autyzmem w Płocku „Niebieski Domek”, Klasa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. |
16:30-16:50 | mgr Katarzyna Piechowiak, mgr Irena Wojciechowska, Przedszkole Integracyjne „Słoneczny Domek” w Kołobrzegu, Model edukacji włączającej w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym „Słoneczny Domek” w Kołobrzegu. |
16:50-17:10 | Przerwa |
17:10-17:30 | mgr Anna Florek, mgr Katarzyna Hamerlak, Społeczne Przedszkole Integracyjne Fundacji CZAS DZIECIŃSTWA. „Uczmy się żyć razem – z doświadczeń Społecznego Przedszkola Integracyjnego Fundacji CZAS DZIECIŃSTWA” |
17:30-17:50 | Izabela Minga, Fundacja ”AUTYZM – BRAND NEW BRAIN”, ,,Życiowa podróż w nieznane”- okres wczesnodziecięcy i szkolny. Dorosłość i czyhające w niej niebezpieczeństwa. Na przykładzie syna Maksa. |
17:50-18:20 | Przerwa |
Sesja anglojęzyczna – tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia | |
18:20-18:30 | Marta Wójcik, Ph.D, Ewa Budzińska, M.A., Iwona Ruta-Sominka, M.A., Institute for Child Development. Welcome. |
18:30-18:50 | Anna Budzińska, Ph.D., Anna Lubomirska, Ph.D., Institute for Child Development IWRD model of transition children with autism to regular kindergarten. |
18:50-19:10 | Kristin Cassidy, M.A., BCBA, Emma Quigley, M.A., Eric Rozenblat, Ph.D., BCBA-D, Institute for Educational Achievement, The Transition to Adulthood: Necessary Considerations and Applications. |
19:10-19:30 | Przerwa – Break |
19:30-19:50 | Amanda S. Freeman, Ph.D., BCBA; Christa Kassalow, M.Ed, BCBA, Princeton Child Development Institute, Teaching Social Skills through Integration and Individualization: PCDI’s Summer Wonders Program. |
19:50-20:10 | Sandra R. Gomes, Ph.D., BCBA-D, Paul Shreiber, MA, BCBA; Kevin J. Brothers, Ph.D., BCBA-D; Priya Patil, MA, BCBA; Emily E. Gallant, Ph.D., BCBA-D., Somerset Hills Learning Institute, Effective Procedures for Transitioning Students with Autism from Intensive to Minimally-Supportive Intervention Settings. |
20:10-20:30 | Alison Gillis, PhD., Katie Wilson, M.A., Allison Kanner-Murray, M.A., Susan M. Vener, PhD, New York Child Learning Institute. Promoting Independence to Achieve Community Integration for People with Autism. |
20:30 | Zakończenie – The end |