XI. MIĘDZYNARODOWE SYMPOZJUM NAUKOWE
15 lat IWRD. Terapia osób z autyzmem - model dr Krantz i dr McClannahan w badaniach i praktyce
23 kwietnia 2021 roku
godz. 15:00-18:30 - część polskojęzyczna
godz. 18:40-20:30 - część anglojęzyczna
PROGRAM SYMPOZJUM
Godzina wykładu | Wykładowca / Placówka / Temat wykładu |
---|---|
15:00-15:20 |
prof. Marta Bogdanowicz, dr Anna Budzińska, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Otwarcie Sympozjum |
15:25-15:45 |
dr Anna Budzińska, mgr Ewa Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Efekty terapii w IWRD – badania własne |
15:45-16:45 |
mgr Iwona Ruta Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Metoda skryptów i ich wycofywania.Przegląd badań dr Krantz i dr McClannahan
mgr Marta Wójcik, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Uczenie dzieci z autyzmem proszenia o brakujący przedmiot
mgr Katarzyna Hamerlak, mgr Anna Młynarczyk, Społeczne Przedszkole Integracyjne Fundacji Czas Dzieciństwa w Warszawie. Uczenie dzieci z autyzmem inicjowania interakcji z rówieśnikami w różnych sytuacjach dnia codziennego w przedszkolu
mgr Anna Piętka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem w SOSW w Poznaniu. Wykorzystanie metody skryptów podczas zabaw w grupie rówieśniczej |
16:45-17:00 | Przerwa |
17:00-18:15 |
mgr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Plany Aktywności - definicje oraz przegląd badań dr Krantz i dr McClannahan
mgr Magdalena Żukowska, mgr Małgorzata Grzybek, Przedszkole Specjalne w PZSiPS w Legionowie. Uczenie dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną samodzielnej zabawy i spędzania czasu wolnego
mgr Katarzyna Piechowiak, mgr Irena Wojciechowska, Niepubliczne Przedszkole Integracyjnego ,,Słoneczny Domek” w Kołobrzegu. Zastosowanie planów aktywności w przygotowaniu dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu do rozpoczęcia nauki w szkole
mgr Aleksandra Lutomierska, mgr Halina Stępień, Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę” w Toruniu. Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania dzieci z autyzmem i młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością
mgr Żaneta Diks, SOSW w Żukowie. Utrzymanie w czasie umiejętności szkolnych opanowanych z wykorzystaniem planów aktywności - nauka zdalna |
18:15-18:30 | Pytania |
18:30-18:40 | Przerwa |
Sesja anglojęzyczna |
|
18:40-18:50 |
dr Anna Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Rozpoczęcie części anglojęzycznej |
18:50-20:30 |
dr Gregory S. MacDuff, Princeton Child Development Institute. Activity Schedules: A Strategy to Overcome Prompt Dependence for Individuals with Autism
dr Dawn B. Townsend, Alliance for Scientific Autism Intervention. Ensuring Effective Dissemination and Advancement of Critical System Variables in Autism Intervention Programs
dr Susan M. Vener, dr Alison M. Gillis, New York Child Learning Institute. The Effects of Script-Fading Procedures on Peer Interactions among Children with Autism
dr Eric Rozenblat, dr Dawn B. Townsend, Alliance for Scientific Autism Intervention. Teaching Joint Attention Skills to Adolescents and Young Adults with Autism Using Multiple-exemplar Training and Script and Script-Fading Procedures
dr Kevin Brothers, Somerset Hills Learning Institute, New Jersey, USA, Teaching parents to be the teachers their children with autism need them to be: Home and Community Programming |