XII. Międzynarodowe Sympozjum Naukowe IWRD
„Skuteczna pomoc dziecku z autyzmem- diagnoza, terapia i badania naukowe”
25 marca 2022 roku
godz. 15:00-17:30 - część polskojęzyczna
godz. 17:40-19:30 - część anglojęzyczna (tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia)
PROGRAM SYMPOZJUM
Godzina wykładu | Wykładowca / Placówka / Temat wykładu |
---|---|
15:00-15:10 |
dr Anna Budzińska, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka Otwarcie Sympozjum |
15:10-15:30 |
mgr Anita Michalska, mgr Anna Polkowska, Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna IWRD Diagnoza - M-Chat –R i badania przesiewowe pod kątem autyzmu |
15:30-15:50 |
mgr Ewa Budzińska, mgr Agata Osmólska-Czyż, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka Terapia oparta o Stosowaną Analizę Zachowana |
15:50-16:10 |
mgr Ewelina Kanarkowska, Przedszkole Bajkowa Akademia mgr Marta Mirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka Model edukacji włączającej Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka |
16:10-16:25 | Przerwa |
16:25-16:45 |
prof. Małgorzata Lipowska, Uniwersytet Gdański dr Anna Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka Kształcenie nauczycieli i związany z tym proces certyfikacji |
16:45-17:05 |
mgr Żaneta Diks, Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Zukowie Przygotowywanie młodzieży z autyzmem do samodzielnego życia |
17:05-17:25 |
mgr Karolina Wróbel, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka Aplikacje i narzędzia pomocne w prowadzeniu terapii osób z autyzmem |
17:25:17:40 | Przerwa |
Sesja anglojęzyczna - tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia
|
|
17:40-18:00 |
dr Anna Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka Welcome Modern Tools in Staff and Parents Training |
18:00-18:20 |
dr Sandra Gomes, Sommerset Hills Learning Institute Establishing a Generalized Repertoire of Initiating Joint Attending |
18:20-18:40 |
mgr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka The Social Referencing Observation Scale (SOROS) for Children: Scale Development and Reliability |
18:40-19:00 |
dr Susan M. Vener, dr Alison M. Gillis, New York Child Learning Institute. Promoting Independence in an Educational Program |
19:00-19:20 |
dr Dawn B. Townsend, Alliance for Scientific Autism Intervention. Strategies for Increasing Simple Interaction and More Advanced Conversational Skills in Individuals with Autism |
19:20-19:30 | Zakończenie - The end |