• xiv_miedzynarodowe_sympozjum_naukowe_iwrd.png

XIV Międzynarodowe Sympozjum Naukowe IWRD

"Włączanie osób w spektrum autyzmu w życie społeczne"
"Social inclusion of individuals with ASD"

 

 piątek, 22 marca 2024 roku

 

godz. 15:00-17:50 - część polskojęzyczna

godz. 18:20-20:30 - część anglojęzyczna (tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia)

 

PROGRAM SYMPOZJUM

 

15:00-15:10

dr Marta Wójcik, mgr Ewa Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Otwarcie Sympozjum

15:10-15:30

dr Anna Budzińska, dr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

III-stopniowy model edukacji włączającej w IWRD

15:30-15:50

mgr Ewelina Kanarkowska, Przedszkole "Bajkowa Akademia",
mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Dziecko z ASD w grupie rówieśniczej. 10 lat edukacji włączającej w Przedszkolu „Bajkowa Akademia”.

15:50-16:10 Przerwa
16:10-16:30 mgr Aldona Klekowicka, Terapeutyczny Punkt Przedszkolny i Szkoła Podstawowa dla Dzieci z Autyzmem w Płocku "Niebieski Domek”,
Klasa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
16:30-16:50 mgr Katarzyna Piechowiak, mgr Irena Wojciechowska, Przedszkole Integracyjne „Słoneczny Domek” w Kołobrzegu,
Model edukacji włączającej w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym "Słoneczny Domek" w Kołobrzegu.
16:50-17:10 Przerwa
17:10-17:30 mgr Anna Florek, mgr Katarzyna Hamerlak, Społeczne Przedszkole Integracyjne Fundacji CZAS DZIECIŃSTWA.
Uczmy się żyć razem - z doświadczeń Społecznego Przedszkola Integracyjnego Fundacji CZAS DZIECIŃSTWA
17:30-17:50 Izabela Minga, Fundacja ''AUTYZM - BRAND NEW BRAIN'',
,,Życiowa podróż w nieznane''- okres wczesnodziecięcy i szkolny. Dorosłość i czyhające w niej niebezpieczeństwa. Na przykładzie syna Maksa.
17:50-18:20 Przerwa

Sesja anglojęzyczna - tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia

18:20-18:30

Marta Wójcik, Ph.D, Ewa Budzińska, Iwona Ruta-Sominka, M.A., Institute for Child Development.

Welcome.

18:30-18:50 Anna Budzińska, Ph.D., Anna Lubomirska, Ph.D., Institute for Child Development
IWRD model of transition children with autism to regular kindergarten.
18:50-19:10 Kristin Cassidy, M.A., BCBA, Emma Quigley, M.A., Eric Rozenblat, Ph.D., BCBA-D, Institute for Educational Achievement,
The Transition to Adulthood: Necessary Considerations and Applications.
19:10-19:30 Przerwa - Break
19:30-19:50 Amanda S. Freeman, Ph.D., BCBA; Christa Kassalow, M.Ed, BCBA, Princeton Child Development Institute,
Teaching Social Skills through Integration and Individualization: PCDI’s Summer Wonders Program.
19:50-20:10 Sandra R. Gomes, Ph.D., BCBA-D, Paul Shreiber, MA, BCBA; Kevin J. Brothers, Ph.D., BCBA-D; Priya Patil, MA, BCBA; Emily E. Gallant, Ph.D., BCBA-D., Somerset Hills Learning Institute,
Effective Procedures for Transitioning Students with Autism from Intensive to Minimally-Supportive Intervention Settings.
20:10-20:30

Alison Gillis, PhD., Katie Wilson, M.A., Allison Kanner-Murray, M.A., Susan M. Vener, PhD, New York Child Learning Institute.

Promoting Independence to Achieve Community Integration for People with Autism.

20:30  Zakończenie - The end

 

© Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Google Ads powered by Anibia.pl | Wykonanie: Studio WWW


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies